Hermann Grundhöfer beim Mundart-Wettbewerb Dannstadter Höhe

Saachd mer "seggd mer" odder seggd mer "saachd mer"

Hermann Grundhöfer, Harthausen

Saachd mer „seggd mer“ odder seggd mer „saachd mer“. Saachd mer „seggt mer“, määnd mer aa „saachd mer“. Un seggd mer „saachd mer“, määnd mer aa „seggd mer“. Egal, ob mer „seggd mer“ odder „saachd mer“ seggd, mer määnd doch immer „seggd mer“ odder „saachd mer“. Also wonn mer „seggd mer“ seggd konn mer aa „saachd mer“ saache, un wonn mer „saachd mer“ saachd, konn mer aa „seggd mer“ saache. Do siehd mer jedzd, mer konn „seggd“ fer „saachd“ saache, awwer ned fer „saache“, weil „segge“ gebds ned.

Denn wonn mer ebbes saachd, konn mer ned „seggd“ saache, sondern blooß „saache“ saache, weil „seggd“ allää gehd so ned. Wonn mer awwer ebbes seggd, konn mer’s aa saache. Bei „saach blooß“ gehd ned „seggd blooß“ allää. Do muss noch was kumme, wie „seggd blooß alles noch“. Mer konn aa saache „saach blooß nix“ als Warnung, awwer ned „seggd blooß nix“. Des muss ergänzd werre, wie „Der seggd blooß nix“ wonn ääner pardu nix saache will.

Des „seggd“ gehd also blooß, wonn’s fer des Werdel „saachd“ schdehd. Mer muss donn awwer aa de gonze Satz oogugge.

Fer die änzelne Persone hääßd’s: isch saach, du seggschd odder saachschd, der do odder die do odder des do seggd odder saachd, mer saachen, ehr saachen, die do saachen.

Isses schun gewesst, donn hääßd’s: isch hab gsaad, du hoschd gsaad, der do, die do odder des do hod gsaad, mer henn gsaad, ehr henn gsaad, die do henn gsaad. Mer konn schdadd „gsaad“ aa „gsacht“ saache, awwer ned „gseggd“.

Wonn’s ned gonz klar is, hääßd’s „deed saache“: isch deed saache, du deedschd saache, der do, die do oder des do deed saache, mer deeden saache, ehr deeden saache, die do deeden saache.

Wonn’s awwer erschd noch is, donn hääßd’s werr saache: isch werr saache, du werschd saache, der do, die do odder des do werd saache, mer wern saache, ehr wern saache, die do wern saache.

Wonn’s vorbei ist, seggd mer: isch werr gsaad hawwe, du werschd gsaad hawwe, der do, die do odder des do werd gsaad hawwe, mer wern gsaad hawwe, ehr wern gsaad hawwe, die do wern gsaad hawwe. Schdadd “gsaad“ saachen monsche aa „gsachd“.

Määner is zum saache ned zu saache. Is eischendlisch gonz ääfach, wommer’s konn.

Fer desmol losse mer des mit dem saache un nämmen uns es negschde mol e onneres Werdel vor.

2022, Kategorie: Prosa